loading...
روستای خانسر
سیداحمدپرهیزکار بازدید : 116 چهارشنبه 30 بهمن 1387 نظرات (0)

اولین شهید بزرگوار شهید محمد عبدی

فرزند علی اصغر، ولادت، سال 1337 و محل تولد روستای خانسر می باشد، این شهید بزرگوار خدمات شایسته ای در دوران قبل از انقلاب داشته اند تهیه و توزیع اعلامیه های امام خمینی (ره) شرکت مستمر در راهپیمایی ها و درگیری های گنبد شرکت داشته است و تشکیل دهنده ی سپاه پاسداران شهرستان نکا بوده اند. و زمان جنگ تحمیلی جزء افراد عملیات اطلاعات بوده است ایشان در تاریخ 5/1/1360 در منطقه دارخوئین زمانیکه برای شناسایی منطقه رفته بودند بر اثر انفجار مین به شهادت رسیده اند و اولین شهید جنگ تحمیلی منطقه شهرستان نکا بوده و شاهد پر شکوه ترین جمعیت در تشییع پیکر شهید بوده ایم. ایشان بر اثر انفجار مین به شهادت رسید و شهد شیرین پرواز را نوشیدند یادش گرامی و راهش مستدام.

دومین شهید بزرگوار: شهید ابراهیم یوسفی

سال تولد:1340 محل تولد: روستای خانسر

نام پدر: عبد ا...

دومین شهید روستا، شهید ابراهیم یوسفی، جوانی پر شور و مومن، مبارز در دوران قبل از انقلاب و شرکت در جبهه در دوران بعد از انقلاب بوده است. ایشان خدمات چشمگیری به اسلام و انقلاب انجام داده اند و در سال 1361، دهم اردیبهشت ماه، به آرزوی دیرینه ی خود نائل شدند در محلی به نام فارسیاب به در جه ی رفیع شهادت دست یافتند و رنگ زیبای سرخ را بر سرزمین ایران نقاشی کرده اند یادش گرانی و راهش مستدام باد.

سومین شهید بزرگوار: شهید اکبر عباسی

شهید بزرگوار در سال 1334 در روستای خانسر به دنیا آمد نام پدرش ابوطالب و نام مادرش شهربانو است. این بسیجی مبارز دوران سربازی خویش را در سپاه ساری گذراند در زمان نگهبانی در سپاه و در حال خدمت به کشور در تاریخ 21/4/1360 به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد یاد و نامش گرامی باد.

چهارمین شهید بزرگوار، شهید غلام رضا عباسی

شهید غلام رضا عباسی فرزند زکریا، از مبارزین سر سخت و پر تلاش دوران قبل از انقلاب بوده است ایشان در راهپیمائیها شرکت مستمر داشته و برای پیروزی انقلاب تلاش بسیار نمودند در دوران جنگ تحمیلی از جمله افراد داوطلبی بودند که با عشق به شهادت گام در جبهه نهادند. ایشان در تاریخ 10/3/1361 در شهر خرمشهر به درجه ی رفیع شهادت نائل آمدند یاد و نامش گرامی باد.

پنجمین شهید بزرگوار: شهید حسین عبدی

شهید حسین عبدی در سال 1344 در روستای خانسر چشم به جهان گشود نام پدرش عیسی و نام مادرش معصومه می باشد. ایشان همانند دیگر شهدای روستا از مبارزان دوران انقلاب و عاشقان به امام (ره) بوده است، زمانیکه دشمن جنگ را بر ما تحمیل کرد ایشان جزء اولین کسانی بود که داوطلبانه راه جبهه را در پیش گرفت و با عشق به امام (ره) و اسلام در تاریخ 14/8/1361 در جبهه عین خوش به درجه ی خوش به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد. یاد و نامش گرامی باد.

در زمان جنگ تحمیلی روستا حدود 80 خانوار یعنی هر هشت خانوار یک شهید تقدیم انقلاب نموده است.

ششمین شهید بزرگوار: شهید محمد قربانی

شهید محمد قربانی در تاریخ 1340 در روستای خانسر متولد گردید نام پدرش اکبر و نام مادرش زهرا می باشد ایشان با عشقی که به امام (ره) و انقلاب داشتند نه تنها در دوران قبل از انقلاب در پخش اعلامیه ها، شرکت در راهپیمائیها و پخش نوارها، فعالیت چشم گیری داشتند با پیروزی انقلاب وارد سپاه شده، راه جبهه را برای دفاع از ناموس و دین کشورو امام (ره) در پیش گرفتند و شهد شهادت را در تاریخ 8/11/1365 در منطقه مریوان نوشیدند و به درجه والای شهادت نائل آمدند. یاد و نامش گرامی باد.

هفتمین شهید بزرگوار: شهید مفقود الاثر محمد حسن اعلائی

درپایان زندگینامه ی شهداء لازم است از عالم روستا، آیت ا... علی اصغر پرهیزگار سخن بگوییم و به خاطر خدمات شایسته ی ایشان به مردم این روستا و در زمینه های اجتماعی- اخلاقی و مذهبی تقدیر و تشکر انجام شود به یاد ایام فرزانه، به خاطر آگاه کردن مردم و بیداری آنها، نام او همواره بر زبانها به خیر و نیکی است و رحمت می فرستیم بر ایشان و تمام علمای اسلامی و تمام شهیدان ایران اسلامی.

هشتمین شهید بزرگوار: شهید محمد حسن خاکزاد

در زمان جنگ تحمیلی روستا در حدود 80 خانوار یعنی یعنی هر هشت خانوار یک شهید تقدیم انقلاب نموده است.

مرحوم آیت الله پرهیزکار

درپایان زندگینامه ی شهداء لازم است از عالم روستا، آیت ا... میرزا علی اصغر پرهیزکار سخن بگوییم و به خاطر خدمات شایسته ی ایشان به مردم این روستا و در زمینه های اجتماعی- اخلاقی و مذهبی تقدیر و تشکر انجام شود به یاد ایام فرزانه، به خاطر آگاه کردن مردم و بیداری آنها،

نام او همواره بر زبانها به خیر و نیکی است و رحمت می فرستیم بر ایشان و تمام علمای اسلامی و تمام شهیدان ایران اسلامی.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون در مورد سایت خانسر
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 120
  • بازدید کلی : 4,619